Hembys Mercurius

Alla inlägg den 3 juli 2013

Av hembysmercurius - 3 juli 2013 23:18

Har haft tid och ork men ingen inspiration till att blogga men nu tänkte jag berätta lite om vad som har hänt de tre senaste av mina dagar(lördag, tisdag, onsdag).

Lördag:

NH träning för A-L
Vi jobbade med inkallning. Han släpptes på volten och sedan så skulle jag gå iväg och ropa på honom. Han behövde lite hjälp av A-L för att fatta att han skulle komma men sedan kom han så snällt gående. Han skulle också gå efter mig och flytta när jag bad om det, t.ex att kolla på bakdelen och sedan gå mot den, så att han lyssnade.
Avslutade dagen med att beta honom och putsa lite :)

Tisdag:

Tömkörning
Startade med att putsa på honom och sätta på gjorden+träns. Tömkörde sedan runt ridhuset som framskrittning. Kom till volten och jobbade honom där i ca. 15 min. Jobbade med öppna/sluta och stora serpentiner. Han jobbade på bra med fint tramp under sig. Gjorde stora volter och jobbade på att få honom att inte bli så kantig och flyta ut på det böjda spåret. Avslutade sedan med en avskrittning runt ridhuset.
Putsade på honom efteråt och lite mys :)

Onsdag:

Skrittmaskinen
Idag hade vi inte så mycket tid så idag fick han gå i skritten. Han var väldigt ovillig i början men då började Lisa springa med honom runt och smacka på så att han inte fick grinden över ryggen. Sedan blev Lisa trött så då körde vi vartannat varv. Efter 20 min i skritten tog vi in honom och Lisa fick borsta lite medans jag fixade maten.
Vi sprayade honom med flugmedel och lät honom sedan gå in i boxen och vila sig tills imorgon då det är Jossans dag :)

Om jag hinner lägger jag upp en video från skritten imorgon :)

Här är lite bilder från senast jag uppdaterade :)

Ovido - Quiz & Flashcards