Hembys Mercurius

Alla inlägg den 10 mars 2014

Av hembysmercurius - 10 mars 2014 21:31

Hej där!
Nu har jag ridit i snart en vecka och har ännu inte bloggat än! *skamvrån

Idag så jobbade jag mycket mjukgörande. Han var från början väldigt fin men behövde ändå mjuka lite till. Jobbade sedan galopparbete i stora volter och länga på långsidan. Jobbade i lägra form idag.

Vi arbetade även med halter då det är något han har svårt med. Efter en hel del finslip fick jag en fint uppställd halt med bra eftergift. Jag övade även på att vända upp så att det inte blir vingligt, för kort/lång sväng osv.

Något som blivit mycket bättre sedan jag bröt armen är min blick. Nu tittar jag uppåt för det mesta. Det får jag också tacka min tränare för som gett tips/info om hur viktig blicken är. Ni kan inte tänka er hur länge jag har tragglat med den... ;)

Dagens pass är jag relativt nöjd med. Måste fortfarande finslipa på mycket och det är mycket som kan sänka poängen i dressyrprogrammen så det är bara att fortsätta kämpa! På onsdag blir det tömkörning.

Ursäkta stavningen men skrivet sent från mobilen

//Erica

Av hembysmercurius - 10 mars 2014 08:42

Efter 6 långa veckor så är nu Erica tillbaka uppsuttet igen på Mercurius :)

Hoppas att vi får läsa om hur det går här på bloggen.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards