Hembys Mercurius

Alla inlägg den 26 april 2014

Av hembysmercurius - 26 april 2014 18:35

Hej! Har varit dålig på att uppdatera, fy fy Erica.

För två helger sedan tävlade jag på Södertäljes Pay'n Ride med L:B2. Glömde halten i inridningen och så var han väldigt trött. Trots endast 55,17% var jag nöjd :) Imorgon blir det tävling på min hemmaklubb och då kör jag L:B1, kort bana. Två senaste veckorna har jag ridit igenom delar ur B1:an. I måndags var det lektion för Vivi som verkligen gav mig bra tips till tävlingen imorgon!

Idag red jag fram utomhus. Travade långt för att få honom varm och pigg. Klättrade uppför en backe i skritt och lite vila. Sedan en lång galopp i lätt sits. Fick honom varm och fin i tid till att jag var framme vid ridhuset. Där hade pappa varit duktig och ställt fram fyra hinder som jag rullade över 3 gånger efter lite mjukgörande. Vilade ett tag och rullade sedan över 2 gånger till. Han blev lite lång i galoppen och lite seg men kommer jobba lite kortare imorgon. Min sits i hoppsadeln blir riktigt illa men vi två kommer i alla fall över. Alla hinder låg på 50 cm.
Han blev ordentligt avskrittad i ca. 20 min. Kommer upp med video senare :)

Han blev duschad efter och fick en lugn promenad :)

Ovido - Quiz & Flashcards