Hembys Mercurius

Alla inlägg den 22 september 2014

Av hembysmercurius - 22 september 2014 07:30

Igår blev det tävling för mig i Upplandsbro. Jossan skulle också ha följt med men hon blev tyvärr sjuk ut till stallet :(


Jag och Anna-Lena åkte från Hesslingby vid halv tio. När vi kom fram fick Mercurius stå och äta hö i transporten medans vi tittade på konkurrensen. En halv timme innan jag skulle in på banan satt jag upp och skrittade fram. jag travade igång honom lite och gjorde lite fattningar. 

Sedan samlade jag ihop honom lite. Han fick sträcka på halsen några minuter innan jag började jobba ihop honom ordentligt. Jag arbetade mycket på böjt spår och gjorde många sidförande övningar för att få honom riktigt mjuk. Bästa framridningen någonsin. Gick sedan till vänt och collecting. I collecting arbetade jag inte särskilt aktivt vilket kan ha resulterat i resultatet på banan.
Inne på banan tappade jag fokus och Curre blev väldigt lång och seg. I serpentinerna med övergång till skritt över medellinjen höll han på och stanna. Fortsatte rida men blev lite stressad där så de andra bågarna blev inte särskilt bra. Den förlängda traven blev riktigt bra tycker jag och där fick jag högre än vad jag brukar få i LB. Galopperna var helt okej men kunde ha varit bättre. Halten vid x fick jag underkänt på men jag gav inte eftergiften tillräckligt snabbt. Trots att känslan inte var särskilt bra fick jag 62,7% och kom trea. Det är alltid kul att bli placerad men igår tyckte jag inte att jag var värd det. Nu håller vi tummarna för nästa tävling som är en hopptävling på Södertälje nästa söndag :)



 
       

Ovido - Quiz & Flashcards