Hembys Mercurius

Alla inlägg den 11 januari 2015

Av hembysmercurius - 11 januari 2015 12:34

Det är ett helt galet tryck på ponny dressyrtävlingar i Stockholm. Det krävs logistikplanering på hög nivå för att kunna anmäla i TDB, och varje tävlingstillfälle som öppnar blir fullbokat på några sekunder.


Igår kl 18 skulle anmälan till dressyrtävling i Täby 22 feb öppna. Vi tänkte anmäla Jossan och Mercurius till en Lätt A:1 start. Tyvärr så kunde jag inte sitta redo framför datorn utan var tvungen att hämta Jossan på Farsta ridskola där USEK hade en kickoff.

Jag hade ändå förberett genom att ta med en IPad, loggat in i TDB och gått så långt jag kunde.

När klockan slog 18 så körde jag till sidan av vägen, tryckte på anmäl knappen och valde ryttare, häst och klass. Vår anmälan stämplades 18,00,56


Trots det så fick vi ingen plats, utan står som nr 3 på RESERVLISTAN!  Tävlingen är idag när jag skriver blogginlägget bokat till 180%, heelt galet!


Det är inte såhär enstaka tillfällen, utan verkligen hela tiden. Vi har stått som reserver tidigare och lyckats få starta så vi hoppas även denna gång på start trots allt.


Önskar att klubbarna som arrangerar tävlingar skulle ha bättre uppbackning med funktionärer för då skulle dem också orka/vilja arrangera fler tävlingar. Så jag hoppas att alla tävlingsryttare där ute verkligen ställer upp när det efterfrågas funktionärer till tävlingar! 


Tänk om regelverket skulle tillåta att det fick vara en "tävlingsarrangör" med uteslutande verksamhet tävlingar, som varje helg kunde ha anställda som bara jobbade med tävlingsverksamhet. Kan ingen lägga in en motion om detta och starta en sådan verksamhet? 


 

Ovido - Quiz & Flashcards